17 Ekim 2016

Geçmiş Yazılarımdan Seçmeler 1


Bugün sizlerle geçmiş blog yazılarımdan seçtiğim yerleri paylaşmak istiyorum. Keyifli okumalar;

-Şu dünyanın sahibi burayı bir çeşit imtihan yada yarış yeri olarak dizayn etmiş ve masraf etmiş. Hepimize farklı yarış aletleri vermiş. Mesela, kimimiz fakirlikle imtihan edilirken kimimiz zenginlikle, kimimiz hastalıkla kimimiz de kadınla imtihan ediliriz. İmtihanı başarıyla bitirenler asıl yurtlarında ebediyen mutlu bir şekilde yaşarken imtihanı kaybedenler ise ne yazık ki mutsuz bir şekilde yaşamaya mahkum olurlar. (Hayat Olimpiyatlarına Hazır mısın?)

-İnsanlardan mevsimlerin hepsini yaşayanlar azdır.Kimisi daha ilkbaharda göçüp gider toprağın bağrına kimisi de yazın sıcağında ayrılır aramızdan. Sonbaharın yaprakları gibi yere düşenlerde pek çoktur insanların içinde. Az bir kısmı ise kışın soğuk iklimine teslim eder kendisini. (Mevsimler Gibidir Hayatımız)

-Tarihin tüm dönemlerini düşünecek olursak, çok sevdiğimiz insanların bizden çok önce ötelere gitmiş olduğunu görürüz. Başta Peygamber Efendimiz (sav) olmak üzere diğer peygamberler, onların arkadaşları, Allah dostları ve en sevdiğimiz akrabalarımız hep ötelerdedir. Nasıl ki, bizim en sevdiğimiz akrabalarımız ve dostlarımızın çoğu İstanbul'da olsalar, herhalde bizlerde bir an evvel oraya gitmek isteriz değil mi? Aynen öyle de insanın dünyanın geçici güzelliklerine takılıp asıl dostları unutması ve onların yanına gitmek istememesi garip bir durum olmaz mı? (Sesimi Duyuyor musunuz?)

-Çevremizdeki hadiselere ve eşyaya kendileri hesabına göre değil de Allah hesabına bakarsak hem bizi yaratan hakkındaki bilgimizi artırmış oluruz hem de boş yere üzüntülere ve streslere girmemiş oluruz. Neden peki? Madem başıma gelen bu hadiseden bana karşı çok merhametli olan Rabbimin haberi var. Öyleyse niye üzüleyim ki. Demek ki bunda benim için bir hayır var diye düşünür insan. (Hayat ve Ayna)

-Malını-mülkünü kaybettiği zaman da şöyle düşünürse sıkıntılardan kurtulur ademoğlu;

Bu malı mülkü bana zaten O vermişti  ve O bunların gerçek sahibidir.Mülk sahibi malını istediği zaman geri alır. Eğer ben bu duruma sabredip şikayetçi olmazsam daha güzellerini bana ahirette verir. Yoksa, bunları ben kazanmıştım. Niye şimdi elimden çıkıp gittiler diye düşünürsem hayat bana ızdırap olur. (Hayat ve Doğuş)

-Hayat, bize verilenlerle onun zevkini sürmek için çok kısadır. İnsan ömrünü 70 yıldan hesap edersek, insan kendisini bilene ve anlayana kadar 15 senesi geçer. Sonraki hayatının da 3'te 1'i uykuda geçer. İşte güçte, yollarda ve hastalıklarda geçen ömrü de çıkarttığınız zaman, geride insanın zevkini sürebileceği 20 senesi (en iyimser rakamlarla) ya kalır veya kalmaz. Bir de bakmış ki peşinden koştuğu dünya onu bırakmış gitmektedir. (Hayat ve Sabır)

Evet sizlere geçmiş yazılarımdan bir demet sundum. Umarım hoşunuza gitmiştir.







0 yorum :

Yorum Gönder